Praktijk Godelinde
Natuurlijk van top tot teen
Massage algemeen
Bindweefselmassage
Hoofdpijnmassage
Hot Stone massage
Rugpijnmassage
Sportmassage
Zwangerschapsmassage
Hoofdpijnmassage

Ruim 2 miljoen Nederlanders lijden aan een vorm van hoofdpijn

Voor veel mensen zorgt hoofdpijn ervoor dat ze niet goed meer kunnen functioneren in het dagelijks leven. Twintig procent van de Nederlanders, dat is één op de vijf, heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn. Twee procent van alle Nederlanders, dat zijn er ongeveer 320.000, heeft hoofdpijn als gevolg van te veel pijnstillers of te veel cafeïne.
Helaas is het nog steeds niet duidelijk hoe de hoofdpijn precies ontstaat en wat er tegen te doen.

We kennen diverse vormen hoofdpijn zoals:

Migraine
Spanningshoofdpijn
Clusterhoofdpijn
Medicatie afhankelijke hoofdpijn
Chronische dagelijkse hoofdpijn
Kinder migraine
Aangezichtspijn

Door middel van hoofdpijnmassage kan de pijn verlicht worden. Bij deze massage ligt u op uw rug. Door middel van statische druk op plekken waar de spier op spanning staat, wordt getracht de spier te laten ontspannen. Na een hoofdpijnmassage is het zeer belangrijk om goed water te drinken!

Bij acute migraine wordt er geadviseerd om niet te masseren. Migrainepatiënten kunnen wel komen voor hoofdpijnmassages als ze geen aanval hebben. Door middel van hoofdpijnmassage wordt getracht dat de aanvallen minder lang duren en op den duur dat er langere tijd tussen de aanvallen gaat zitten.

HomeOverMassageTherapeutische massageMedical Taping(Medisch) PedicureThalac kuurbehandelingenPrijslijst Praktijk Godelinde PuthContacteer ons